تعمیرات تکنمامشکلات نصبمطالب گوناگون آیفون تصویرینصبنصب تکنما

باز کردن دو درب با آیفون با دو پنل (تکنما)

آیفون تکنما:

شرکت تکنما یکی از قویترین شرکتها در ساخت آیفونهای تصویری در ایران می باشد. این شرکت در مدل های آیفون تصویری خود قابلیت کد دهی به هر واحد را دارد. یعنی در نصب آیفون تصویری دیگر نیاز به دستگاه دکودر جهت کد دهی به هر واحد نیست.

به این نکته توجه داشته باشید که بعلت پیچیده بودن سیستم تکنما مخصوصا در پخش تصویر بین واحدها نصب حتما توسط افراد متخصص انجام گیرد. تا بهترین کیفیت در صدا و تصویر را داشته باشید. کلیه سربندی ها را در آیفون تکنما لحیم کاری کنید. چرا که بعد از مدتی اگر لحیم کاری نشوند با هوا واکنش داده و ارتباط دارای نویز خواهد شد.

آیفونهای تکنما را می توان در ساختمانهای دارای چند درب ورودی استفاده نمود. که در این صورت باید از سوییچر درب دو پنله استفاده کرد.

بخوانید : تعمیرات آیفون تصویری تکنما

باز کردن دو درب در آیفون تکنما

بعضی ساختمانها دارای دو درب (جهت رفت آمد ساکنین )هستند.  برای اینکه بتوانید دو درب را همزمان با آیفون منزل کنترل نمایید و در ورودی هر درب از یک پنل استفاده کنید .نیاز به استفاده از سوییچر پنل دارید که در آیفون تکنما مدار نصب به صورت زیر است.

توجه

توجه داشته باشید که تغذیه سوییچر درب  تکنما 18 تا 24 ولت میباشد. اگر فاصله منبع تغذیه از سوییچر تکنما بالای 20 متر است توجه داشته باشید که به علت ولتاژ پایین افت ولتاژ بالا خواهد رفت. یعنی مثلا اگر در ابتدای مسیر ولتاژ 24 ولت را دارید در انتهای مسیر این ولتاژ تقریبا به 18 ولت و یا پایینتر خواهد رسید که این موضوع هم به جنس سیم و هم به قطر سیم نیز بستگی دارد. پس حدالامکان منبع تغذیه تکنما را در کنار سوییچر و یا نزدیکترین مسیر به سوییچر نصب کنید.

مدار نصب سوییچر تکنما
مدار نصب

همانطور که در مدار مشاهده میکنید ورودی هفت رشته سیم به ورودی سوییچر درب و دو عدد خروجی به هر یک از پنل های درب متصل میشود. یعنی ما پنج رشته سیم بابت دیتا که d1 , d2 , l1 , l2 . gnd هستند و دو رشته سیم که بابت تصویر مپبت ومنفی هستند  v1 , v2 داریم.

ورودی از واحدها را به ids وصل می کنیم و هر یک از پنل ها را به یکی از ods های ورودی نصب میکنیم. بدین صورت از هریک از پنل ها زنگ زده شود چراغ همان پنل بر روی سوییچر روشن خواهد شد. مطابق شکل زیر

سوییچر دو پنله
سوییچر

توجه:

در صورت وجود دو پنل در آیفون تکنما واحد ها قادر به مشاهده همزمان دو دوربین نمیباشند. بلکه روش کار سوییچر به این صورت است که از هر پنلی که زنگ زده شود دوربین همان تصویر را نشان میدهد

یا بطور کلی شما تصویر دوربین پنلی را میبینید که آخرین بار توسط دیگران زنگ زده شده و در صورت باز نمودن درب همان درب فقط باز خواهد شد.

  • جهت مشاوره رایگان حضوری و اطلاع از لیست قیمتها میتوانید با شماره تلفن : 09120610658 مهندس میرزاده تماس حاصل نمایید.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما