مشکلات نصبنصبنصب تکنما

انتخاب کابل مناسب جهت نصب آیفون تصویری

انتخاب بهترین کابل مناسب جهت نصب آیفون صوتی و آیفون تصویری کاملا متفاوت است متاسفانه در بسیاری از ساختمانها که آیفون صوتی خود را تبدیل به تصویری کردند از همان کابل آیفون صوتی به جای نصب سیم آیفون تصویری ( فویلدار نیست ) ، جهت تغذیه آیفون تصویری استفاده کردند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی درنصب آیفون تصویری و حتی مشکلاتی جهت تعمیر آیفون های تصویری آنها شده است.

ایجاد نویز در آیفونهای تصویری بسیار دیده می شود و اما دلایل ایجاد نویز در آیفون تصویری چیست؟

تفاوت آیفون صوتی و تصویری در کابل کشی دیتای انتقالی از سیم است. یعنی ما در آیفون صوتی تنها نیاز به عبور صدا از سیم و یا فرمان درب بازکن در سیم را داریم در صورتی که در آیفونهای تصویری نیاز به عبور صدا و تصویر به طور همزمان را داریم. پس در اینجا سوالاتی در ذهن ما ایجاد می شود.

بخوانید: نصب آیفون تکنما

سر در گمی بهترین کابل مناسب آیفون تصویری
سوال
  • پس بهترین کابل مناسب برای آیفون چیست؟
  • چه قطر از کابل جواب کار را می دهد؟
  • چه جنسی از سیم کابل برای ما مناسب است؟

بهترین قطر کابل مناسب آیفون تصویری

در زمان های قدیم کابل های فویلدار در بازار موجود نبودند اما با گذشت زمان این کابل ها وارد بازار گردیدند تا بسیاری از مشکلات را برطرف سازند.

بهترین قطر کابل آیفون تصویری جهت نصب
قطر کابل

قطر کابل مساله بسیار بزرگی است که ما باید به آن توجه کنیم. اگر ساختمان شما هنوز کابل کشی آیفون تصویری نشده است پس بهتر است از کابل های نمره 0.6 و فویلدار استفاده کنیم اما اگر ساختمان شما کابل کشی قدیمی دارد و صرف هزینه های بالا برای شما مقدور نمی باشد پیشنهاد میکنم مطلب زیر را مطالعه کنید.

بهترین انتخاب برای تبدیل آیفون صوتی به تصویری

بهترین کابل مناسب جهت تغذیه آیفون صوتی کابل نمره ۰۵ و فویلدار است و کابل بهترین مناسب جهت تغذیه آیفون تصویری کابل نمره ۰۶ و فویل دار است.

انتخاب کابل فویل دار به این خاطر است که از ایجاد نویز در صدا و تصویر جلوگیری شود

جنس کابل مناسب آیفون تصویری

جنس کابل یکی از فاکتورهای اصلی و مهم در انتخاب کابل مناسب برای آیفون تصویری است. در بازار های امروزی و در اوضاع بد اقتصادی موجود در ایران بسیاری از اجناس موجود در بازار تقلبی بوده و به علت گران شدن مس در بازار همه تولیدکنندگان پیش پا افتاده از آلیاژهای نا مرغوب در تولید کابل استفاده می کنند.

استفاده از کابل های با آلیاژ مس یا CC در آیفون تصویری

کابل های دارای آلیاژ و یا به اصطلاح بازاریان کابل های CC در بازار ایران بسیار رواج یافته که این نوع از کابل ها برای تعداد واحد بالا در ساختمان مناسب نیستند و در صورتی که متراژ کابل شما زیاد نباشد تفاوتی در کارایی این نوع از کابل با کابل های تمام مسی دیده نمی شود.

پس بهترین کار نظر کارشناس آیفون تصویری است چرا که مسیر کابل کشی و نوع سیستم را بهتر از هر شخص عادی تشخیص خواهد داد.

کابل های تمام مس در آیفون تصویری

بهترین نوع کابل برای استفاده و نصب در آیفونهای تصویری جنس مسی کابل می باشد چرا که این نوع از کابل ها هیچ مقاومتی در مسیر ایجاد نمیکنند و شما صدایی صاف و تصویری واضح را تجربه خواهید کرد.

در مسیرهای طولانی در ساختمان ها باید از جنس مسی استفاده شود. چراکه هیچ گونه افتی چه در ولتاژ و چه در رفت و برگشت سیگنال در کابل های مسی دیده نمی شود.

حال در هنگام حال در هنگام سیم کشی نکات دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهمترین آنها نحوه سیم کشی ساختمان است که بابت هر مدل از آیفون متفاوت است و در صورت رعایت نشدن مخصوصا در نصب آیفون تصویری تک نما خروجی مناسبی از کار نخواهیم داشت و تصویر مناسبی دریافت نمی شود به همین امر است که بسیاری از مردم معتقدند که آیفون تصویری تکنما تصویر مناسبی ندارد به جرأت می‌توان گفت علت نداشتن تصویر مناسب سیم کشی غلط توسط نصاب است.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما