مشکلات نصبنصبنصب الکتروپیکنصب برندهانصب تابانصب تکنما

نصب دوربین دوم در آیفون های تصویری

با ورود آیفونهای تصویری به بازار ایران تولید کنندگان آیفون تصویری به فکر ایجاد امکانات بیشتری برای آیفون تولید شده خود کردند. در تعمیرات آیفون های تصویری نیز نگاهی به این سیستم داشته ایم اما برخی از شرکتها مانند شرکت تکنما امکانات زیادی را در نصب آیفونهای تکنما ایجاد کردند که یکی از این امکانات نصب دوربین دوم برای این آیفونهاست. حال این دوربین دوم میتواند بر روی تمام برندهای آیفون تصویری مانند نصب دوربین دوم آیفون کوماکس ، تابا ، الکتروپیک ، سیماران، سوزوکی ، تکنما ، آلدو و… نصب گردد.
از قابلیت مشاهده دوربین در واحدها در بسیاری از سیستم ها مانند ماهواره مرکزی و آنتن مرکزی و همین آیفون تصویری استفاده می شود. حال درنصب آیفون تصویری بسیاری از نصابان از دوربین دوم برای چک کردن اموری استفاده می کنند که بیشتر جهت رفاه حال مردمان عزیزمان است.

امکاناتی نظیر

  1. استفاده از دوربین دوم برای چک کردن شخصی که خود را مخفی می کند
  2. استفاده از دوربین دوم برای چک کردن خودرو شخصی
  3. استفاده از دوربین دوم برای چک کردن درب پارکینگ
  4. استفاده از دوربین دوم برای شخص مراجعه کننده به لابی من

دلایل نصب دوربین دوم برای آیفون تصویری

امروزه ما دلایل متعددی برای نصب دوربین دوم در ساختمان خواهیم داشت چراکه تنها راه و بهترین راه برای کنترل دو درب همین دوربین دوم در آیفون است. دلایل دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله تمامی قابلیت های نصب دوربین دوم را برای شما شرح میدهیم تا هم با امکانات آن آشنا شوید و هم به فکر تجهیز نمودن سیستم جهت امنیت ساختمان خود بیوفتید.

نصب دوربین دوم آیفون تصویری برای چک کردن خودرو

در برخی ساختمانها از دوربین دوم جهت چک کردن خودرو در پارکینگ استفاده میشود .

در این ساختمان ها بعد از چک کردن سیم کشی ساختمان به ازای هر دوربینی که در دید خودروی شخصی شماست سیمی را به آن واحد ها اختصاص داده تا شخص یا اشخاصی خودروی شخصی خود را در منزل چک نمایند.

دوربین دوم آیفون تصویری
دوربین دوم

برای این منظور کلیه دوربینهای مداربسته ساختمان به سیستم آیفون تصویری متصل می گردد. اگر در ابتدا برای نصب آیفون تصویری خود سیم هایی اضافی تعبیه نمایید دیگر نیاز به سیم کشی مجدد نخواهید داشت.

روش نصب در انتهای مطلب

نصب دوربین دوم آیفون تصویری برای چک کردن درب پارکینگ

بسیاری از مردم دوربین دوم را برای چک کردن و یا باز نمودن درب پارکینگ استفاده می کنند. چک کردن با باز نمودن هر دو قابلیتی هستند که امروزه کاربرد بسیار فراوانی دارند و هرکدام از این قابلیت ها به صورت مجزا در یک سیستم آیفون تصویری قابل اجرا خواهد بود. که در این صورت هم می توانند درب پارکینگ را ( در صورتی که آیفون آنها قابلیت کنترل درب پارکینگ را داشته باشد) کنترل کنند و هم آن را چک نمایند. جهت نصب آیفون تصویری با این سیستم طبق آموزش نصب عمل کنید.

نصب دوربین دوم آیفون تصویری برای چک کردن شخص مراجعه کننده به لابی من

در ساختمان های بزرگ و برج های بزرگ امروزی که کنترل تردد بسیار سخت تر می باشد معمولا از نگهبانی در ورودی ساختمان استفاده میشود که به آن لابی من گفته میشود. لابی من موظف است تا هر شخص وارد شونده به ساختمان را کنترل نماید و از او سوالاتی نیز بپرسد. ازین رو شاید نیاز باشد تا زمانی که لابی من با واحدها تماس برقرار می نماید شخص بتواند تصویر مراجع کننده به لابی من را ببیند. در این صورت سیستمی طراحی می گردد تا شخص بتواند شخص مراجع کننده به لابی من را ببیند و در صورت نیاز از ورود شخص جلوگیری کند و یا مورد را به لابی من گذارش دهد. در این رابطه می توانید سیستم ارتباط با لابی من را مطالعه فرمایید.

انواع سیم کشی در نصب دوربین دوم آیفون تصویری

حال نوبت آن رسیده تا نگاهی به سیم کشی ساختمان برای نصب آیفون های تصویری با قابلیت دوربین دوم بیاندازیم. پس در ابتدا باید انواع سیم کشی در ساختمان و یا سیم کشی انواع مختلف آیفون تصویری را بشناسیم. پس سیستم های سیم کشی آیفون های تصویری تشکیل شده است از :

  1. نصب برای سیستم های آیفون هفت سیمه
  2. نصب برای سیستم های آیفون چهار سیمه

حال که انواع سیم کشی یا روش های متعدد نصب آیفون های تصویری را شناختیم بهتر است نگاهی به آیفون های متعدد جهت نصب بیاندازیم.

نصب دوربین دوم برای آیفون تکنما

جهت اتصال در آیفونهایی که قابلیت اتصال به دو دوربین را دارند بسیار ساده است . ما نیاز به دو رشته سیم اضافه از واحد تا دوربین است. در آیفون تصویری تکنما در پشت تصویر همانند شکل زیر یک عدد سوکت 6 سیمه موجود است که سه رشته اول مربوط به دوربین اول و سه رشته بعد مربوط به دوربین دوم میباشد. دو سیم اول هر دوربین مثبت و منفی تصویر و سیم سوم شیلد کابل جهت از بین بردن نویز میباشد. پس سیم های وی یک و وی دو را به منفی و مثبت تصویر دوربین دوم خود متصل می کنیم. حال تنها کافیست تا از روی آیفون تصویری فقط دوبار علامت دوربین لمس گردد. با این کار دوربین دوم به نمایش در خواهد آمد.

پشت آیفون تکنما جهت نصب دوربین دوم

نصب دوربین دوم برای آیفون کوماکس سوزوکی آلدو و سیماران

جهت نصب خود ابتدا باید چک کنیم که آیا آیفون تصویری قابلیت نصب دوربین دوم را دارد یا خیر. این مورد را می توانید از پشت آیفون تصویری خود متوجه شوید قسمت سوکت های چهار سیمه اگر به صورت کمرا ١ و کمرا ۲ باشد یعنی قابلیت نصب دوربین دوم را دارد این مورد جهت آیفون های ۴ سیمه می باشد. روش نصب در سیستم های چهار سیمه آیفون تصویری بدین صورت است. شما در ابتدا باید سیم های آیفون تصویری خود را بشناسید . در آیفون های کوماکس و سیماران و سوزوکی و آلدو تنها کافیست که سیم شماره دو که منفی مشترک است را به سیم منفی تصویر دوربین دوم و سیم شماره چهار که مثبت تصویر می باشد را به سیم مثبت تصویر دوربین دیگر متصل نماییم.

دوربین دوم در آیفون تصویری
دوربین دوم

روش نصب چند عدد دوربین مداربسته برای آیفونهای چهار سیمه به روش زیر است . در این صورت نیاز به پخش کننده تصویر داریم

نصب چند دوربین به آیفون تصویری
دوربین دوم

نصب دوربین دوم در آیفون تابا و الکتروپیک

ما نگاهی به آیفون های تابا و الکتروپیک در تعمیرات آیفون تصویری و هم در نصب آیفون های تصویری انداختیم. پس در ابتدا فهمیدیم که در آیفون های تابا و الکتروپیک سیم های یک تا چهار آیفون ما جا به جا هستند. یعنی سیمی که در آیفون سیماران شماره یک بود در آیفون های تابا و الکتروپیک شماره چهار خواهد بود. پس با همین دید اگر بخواهیم دوربین دوم آیفون تصویری تابا و الکتروپیک را راه بیاندازیم تنها کافیست تا سوکت دوم آیفون تصویری خود را به یک دوربین دیگر متصل نماییم. اما کدام یک از سیم های آیفون تابا و الکتروپیک به دوربین متصل میگردند؟

سیم شماره یک که مربوط به مثبت تصویر ما و سیم شماره سه که مربوط به منفی مشترک سیستم ما هستند را باید با دوربین دوم متصل نمود.

نصب دوربین دوم آیفون تصویری آنالوگ یا دیجیتال؟

حال که نوبت به تهیه یک دوربین دیگر برای اجرا در ساختمان خود داریم در ابتدا باید بدانید که دوربین ها از دو نوع آنالوگ و دیجیتال پشتیبانی میکنند که هرکدام بر روی دیگری تصویر نخواهد داد. مثلا اگر سیستم آیفون تصویری ما آنالوگ باشد و ما یک دوربین دیجیتال برای نصب دوربین دوم تهیه نماییم مطمعنا هیچ تصویری نخواهیم داشت. همینطور بلعکس آن نیز صدق میکند یعنی اگر سیستم آیفون تصویری ما دیجیتال باشد باید برای نصب دوربین دیگر از دوربین دیجیتال استفاده نماییم.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام جناب مهندس برا دوربین دوم بین دربازکن و دوربین همون کابل آیفونی خوبه یا باد کابل دوربینی انداخت RG ?

    1. سلام بابت دوربین دوم در آیفون های تصویری حتما نیاز به استفاده از کابل های آر جی نیست بلکه با همان کابل آیفون نیز قابل استفاده می باشد. اما استفاده از کابل های آر جی کیفیت کار را بسیار بالاتر می برد.

  2. سلام
    برای دوربین دوم آیفون تصویری تکنما مدل c70 دوربین آنالوگ استفاده میشود یا دیجیتال ؟
    تا چند مگا پیکسل را ساپورت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما